
2013
februárjában indult a Virtuális Egyetem „Távoktatás és eLearning” kurzusa,
amelybe bárki bekapcsolódhatott az andragógia MA szakos hallgatók mellé. A
kurzus leírása mindenre kiterjedő az ideális résztvevőtől a kurzus ütemtervéig.
A kurzus oktatója nem kelt hamis illúziókat a kurzusra való időráfordítással
kapcsolatban, amely hetente egyszer 1,5 órás előadás és átlagosan heti 10-12 munkaóra
a gyakorlati feladatok elkészítésére. Többekben felmerül a kérdés, hogy „ha nem
kötelező a kurzust elvégezni, akkor miért csinálod?” Miért jelentkezik valaki
külsősként egy ilyen képzésre? LLL. Kevés lehetőség van olyan ingyenes kurzusban
részt venni, amely online környezetben zajlik és hasznos tudás is szerezhető. Az
ilyen és ehhez hasonló képzésekre olyanok jelentkeznek, akiknek nem az oklevél
számít, hanem a megszerezhető tudás, akiket valóban érdekel az adott téma.
A kurzusban
résztvevő tanulóknál több különböző szerep jelent meg, amely a tanulási
kultúrától függ. Az érdeklődő, információgyűjtő szerepben volt a kurzusban
részt vevők kb. 79%-a, akik az információkat gyűjtötték, de a gyakorlati
feladatmegoldásban nem vettek részt. A csoport kb. 16%-a csendes megfigyelő és
újrahasznosító szerepben tűnt fel, azaz nem hagytak digitális lábnyomot. Aktív,
szorgalmas résztvevő szerepben kb. 5%. Önjelölt akcióhős, megszállott, presztízsjátékos
és kognitív troll nem volt a csoportban.
A tanár aktív
résztvevője volt a kurzusnak. Hatékony volt, mert értékeiben, viselkedésében,
tevékenységében következetes volt, tevékenysége nyílt, azonosítható.
Véleményem
szerint, aki ebben a kurzusban - bármilyen szerepben is – részt vett, az sok
hasznos információval, ismerettel gazdagodott, mert nem csak megtanulhatta,
hanem meg is tapasztalhatta egy eLearning kurzus előnyeit és hátrányait. (Végigtanulta
mind a heti 16 munkaórát, amit ráfordított. J)
A kép forrása:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése