Milyen az
instruktív modell? Iskola központú. Spontán
lemásolja a közoktatás – gyakran – rossz modelljét. Békés nyugodt hagyományon alapuló
tartalomközpontúsággal. „Szabályozok, irányítok, aktívan figyeljen...” lépjen
be, csinálja meg – nem számít a tanulóban zajló folyamat – nincs különbség az
egyének között. Hatékony? Lehetséges, de az inkább szerencse dolga.
E- learning
egyenlő a tartalommal? Költséghatékony – egyszeri tartalomfejlesztés – nem cél,
sőt kevésbé támogatott a kooperativitás.Nincs szükség mentorra, tutorra? Kidolgozatlan
tanári szerep?
Biztosan szerencsém
volt, két képzést is magam mögött tudhatok, ahol az instruktív modellnek, az
előadásban felsorolt hátrányait nem éreztem. A Prompt munkatársai szervezték, s
mindkettő esetében úgy gondolom elég idő jutott a tanári szerep kidolgozására. Különösen erős hangsúlyt kapott a fórumok működtetése
– ami bizony állandó tanári jelenlétet igényelt. A kurzus minden egységében értékként jelent
meg a kooperáció a kurzustagok között. Nem
kiképeztek, hálót szőttek a kurzustagok között.
Nyilván a
következő (tevékenység központú modell, nyílt oktatás, virtuális és hibrid
oktatás) modellek feldolgozásánál másként láthatjuk majd a folyamatokat, de
most, közvetlen az előadás meghallgatása után, úgy érzem, a Moodle, mint keretrendszer
többet tudhat jó kezekben, mint a bemutatott modell.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése